Skip to main content

Hoe bied ik tijdens een verkoop?

Als u aanwezig bent in de VERKOOPKAMER, zijn de regels eenvoudig:

Het is niet nodig om u vooraf te registreren*. U hoeft alleen maar uw hand op te steken en een duidelijk teken of gebaar te maken waarmee u uw intentie kenbaar maakt aan de veilingmeester (behalve in uitzonderlijke gevallen op bepaalde kavels waarvoor een voorafgaande aanbetaling is vereist). Deze informatie wordt vermeld in de kavelbeschrijving en verkoopinformatie).

Als iemand anders na u een bod uitbrengt, is het aan u om uw bod al dan niet voort te zetten door een hoger bod uit te brengen.

Als niemand een hoger bod uitbrengt dan uw bod, kondigt de klerk het langverwachte woord "adjugé" af.

Als u bij de klerk bent geregistreerd bij de notulen, hoeft u alleen maar uw kenteken of "Paddle" te laten zien.

Als dit niet het geval is, komt de "omroeper" onmiddellijk naar u toe om te vragen om identificatie en betalingsmiddel.

Op dat moment staat de notulist naast de veilingmeester op u te wachten om de betaling voor uw kavels te registreren.

Er kan een borgsom worden gevraagd om op een bepaald werk of bepaalde werken te bieden. In dat geval wordt dit vermeld in de beschrijving van het werk of in de verkoopinformatie.

Hoe bieden ZONDER AANWEZIG TE ZIJN IN DE VERKOOPHAL?


1. BID LIVE

Al onze "fysieke" verkopen worden live uitgezonden op internet. Hiervoor moet u zich registreren op een van de partnerplatforms die de verkoop uitzenden. Een link leidt u naar drouot.com of Interenchereslive

Op dezelfde manier als bij een persoonlijke transactie hebt u eerst uw identificatiedocument en uw bankgegevens aan dit platform verstrekt

Na registratie op een van deze sites zal de verkoopmanager uw deelname valideren.

Op de dag van de veiling, op het aangegeven tijdstip, maakt u verbinding met dit partnerplatform en ziet u op uw scherm direct de veilingmeester in actie, evenals foto's van de aangeboden items.

Aan onze kant van de zaal herhaalt een operator uw bod hardop.

Deze verschillende live veilingplatforms brengen u een commissie in rekening voor deze service (dit bedrag wordt vermeld op hun sites)

2. Bieden per telefoon

. Telefonisch bieden

Heeft u geen internettoegang? Stuur uw identiteits- en bankgegevens naar de veilingmanager zodat u telefonisch kunt bieden.

Schrijf u gewoon in tijdens de beurs of stuur een schriftelijk verzoek naar de veilingmanager.

Na validatie belt een medewerker van het veilinghuis u een paar minuten voordat het item waarop u wilt bieden, passeert.

3. Een inkooporder achterlaten

Als u niet beschikbaar bent, kan de verkoopmanager uw vaste inkooporder met een maximumbedrag noteren.

Dit is een papieren inkooporder, die tijdens de show wordt ingevuld of per e-mail wordt verzonden naar de afdeling die verantwoordelijk is voor de verkoop.

De inkooporderaanvraag kan rechtstreeks op deze site worden gedaan nadat u uw ledenaccount hebt aangemaakt, of via de websites van onze partnerplatforms.

De verkoopmanager stuurt u vervolgens per e-mail een bevestiging van succesvolle ontvangst en registratie.

Inkooporderdocumenten zijn op aanvraag verkrijgbaar via de kunstafdelingen en al onze kantoren.

Hoe bied ik mee in een "ONLINE" verkoop?


De online verkopen van MILON vinden momenteel plaats op partnerplatforms, Op deze platforms moet u zich registreren en akkoord gaan met de gebruiksvoorwaarden.

Ons nieuws en onze evenementen interesseren u,
abonneren!

Skip to top